Bent u op zoek naar een nieuwe baan of gewoon nieuwsgierig naar wat onze servicemonteurs uitvoeren? Dan is dit blog zeker iets voor u. Ik ben een dag met onze servicemonteur op pad gegaan en vertel u graag hoe deze dag is verlopen.
Er staan ons vandaag weer zomerse temperaturen te wachten. We starten om 6:45 uur met een kop versgemalen koffie en kletsen wat met collega-monteurs. Niet te lang natuurlijk, want we hebben veel te doen vandaag.
Op de foto hierboven staan alleen onze oudste caddy's, waar mijn collega's in rijden. Zelf rijd ik in een zwarte caddy van amper een jaar oud met ingebouwde navigatie, radio en een bluetooth verbinding, waarmee ik mijn eigen muziek kan luisteren.
De eerste klant: storing aan de accu
De eerste klant van vandaag woont op een prachtige locatie, middenin de bossen op de Veluwe. Prachtig! De storing is van tevoren al duidelijk; de inbraakinstallatie geeft aan dat de accu vervangen moet worden.
Om te voorkomen dat een inbreker de accu er ook uit kan halen - en daarmee het systeem uitzet -, vervangen wij accu's altijd zelf. Vaak vervangen we de accu al bij het jaarlijkse onderhoud, maar sommige klanten vragen ons daar speciaal voor langs te komen.
Nu we er toch zijn, beantwoorden we direct een aantal vragen van de klant. Want hoe moet je deze inbraakinstallatie eigenlijk resetten? We leggen uit welke codes hiervoor moeten worden gebruikt. Deze klant is tevreden!
Naar kantoor voor onderdelen
Het gebeurt zelden, maar vandaag wel; we moeten even langs het magazijn om enkele onderdelen op te halen. We kletsen even met collega's op kantoor en gaan dan weer door naar de volgende storing
Hier zie je mijn eigen caddy. Hij glimt als een spiegel!
Storing aan de brandmeldinstallatie: Leger des Heils
De volgende storing van vandaag is in Gorinchem bij het Leger des Heils. Zoals altijd beginnen we met een meting om een voor een de mogelijke storingen uit te sluiten.
Een ervaren monteur weet vaak al waar hij moet zijn en vindt binnen enkele minuten de juiste storing. In dit geval bleek de storing te zitten bij een deurcontact.
Geukkig kunnen we deze storing zelf oplossen, omdat onze kennis niet stopt bij de brandmeldinstallatie. Hierdoor zijn we lekker veelzijdig en ben je nooit uitgeleerd.
Derde storing: Huize Winterdijk in Gouda
Daarna kunnen we gelijk door naar de derde storing; in Gouda bij Huize Winterdijk. Een handbrandmelder geeft een foutmelding en na een kleine controle besluiten we de melder te vervangen.
Voordat we de handbrandmelder van de muur halen, onderzoeken we eerst of we de juiste melder te pakken hebben. Doen we dit niet, dan staat de hele zorginstelling buiten omdat het alarm afgaat. En dat willen we natuurlijk voorkomen.
Einde van de dag
Vandaag waren er maar drie storingen, maar op andere dagen kunnen het er meer zijn. Gelukkig is er altijd genoeg te doen en kan een servicemonteur bijspringen op een project of nieuwe dingen uitzoeken op kantoor. Zo hebben we vandaag een aantal testen gedaan met nieuwe camera's. Zo blijven we altijd voorop lopen in ons vakgebied.
Het allermooiste van dit werk? Je komt op veel verschillende plekken en gaat daar zelfstandig aan de slag. Verder is het leuk om met verschillende klanten te spreken en hen nieuwe dingen te leren.
Wilt u ook werken bij Alfagroup? Bekijk dan snel onze vacatures, want we zijn altijd op zoek naar techneuten met een hart voor de zaak.