Uw pand is verzekerd zodat u in het geval van brand een uitkering krijgt. U wilt niets liever dan een tevreden verzekeraar, die in geval van nood alle onkosten vergoedt! Maar welke veranderingen moet u doorgeven aan de verzekeraar, wat betreft de brandveiligheid van uw pand?
De voorwaarden van Centraal Beheer en Delta Lloyd heb ik voor u naast elkaar gezet, zodat u weet welke wijzigingen in uw pand of bedrijfsmiddelen u door moet geven aan de verzekeraar. De kern van de regels komen bij beide verzekeraars overeen.
De verzekeraar beoordeelt eerst de veranderingen die u doorgegeven hebt. Door de veranderingen kan de premie hoger of lager worden, of kan de dekking van de verzekering veranderen. Maar het kan zelfs zo zijn dat de verzekeraar de veranderingen niet accepteert, waardoor zij de verzekering beëindigen.
Na de beoordeling ontvangt u een brief (of een e-mail) met daarin de wijzigingen. Hier moet u zo snel mogelijk op reageren, omdat de verzekeraar uw contract twee maanden na uw wijziging mag stopzetten.
Delta Lloyd benoemt wel dat u, zolang d brief niet is ontvangen, ''gewoon verzekerd bent op de voorwaarden en tegen de premie die van toepassing waren voordat de verandering plaatsvond''.
Centraal Beheer Achmea legt dit uit aan de hand van het volgende voorbeeld: U betaalt € 100,- premie. Door de verandering zouden wij €120,- rekenen. Dat is 20% meer. Bij een schade is dan 20% niet verzekerd. Bij een schade van € 1.000,- is dat € 200,-.
Is de veiligheid van uw pand goed geregeld? En heeft u alle nodige wijzigingen doorgegeven? Download dan hier onze GRATIS checklist om de continuïteit van uw bedrijf te waarborgen!
Bronnen foto en inhoud: Centraal Beheer Achmea (voorwaarden) en Delta Lloyd (voorwaarden)